Vabimo vas na delavnico "UKREPANJE OB NESREČAH", kjer boste spoznali, kje in kako ste lahko aktivni ob nastanku izrednega dogodka.
UKREPANJE OB NESREČAH
11. 11. / 18.00 - 20.00 / Sejna soba Mc Brežice
Prijave preko obrazca: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScMKk2hUMVolJmwrdrye-dH7LNowD_i0TW_yyKkFZLc2NB1HQ/viewform?usp=header
Izpostavljeni primeri nesreč:
- balonarska nesreča na Igu 2012,
- žled 2014,
- begunska kriza 2015/16,
- potres v Petrinji 2020,
- poplave Mozirje 2023.
Področja dela prostovoljcev v mirnem času (neobvezno, po zmogljivostih posameznika)
- 1x / 2 meseca -> preizkus komunikacijske mreže,
- 1x / 2 meseca -> osvajanje in obnavljanje praktičnih veščin v trajanju 2h (vzpostavljanje organizacijske strukture, načrtovanje internega odziva, vidnost, digitalna/analogna komunikacija, digitalno/analogno prostorsko načrtovanje, zajemanje in analiza informacij).
Področja dela prostovoljcev ob nastopu izrednega dogodka (po zmogljivostih posameznika)
Prvi odziv na dogodek
- prva ocena stanja in zbiranje informacij (pripravljeni elektronski obrazci),
- prva ocena potreb ogrožene skupnosti (pripravljeni elektronski obrazci),
- vzpostavitev komunikacijske mreže (protokol komunikacije predhodno testiran),
- obveščanje o trenutnem stanju (protokol obveščanja predhodno določen),
- obveščanje o zaznanih potrebah (protokol obveščanja predhodno določen).
Prva humanitarna pomoč
- vzpostavitev pogojev za izvajanje prve humanitarne pomoči (nabava, dostava, skladiščenje, najnujnejših dobrin),
- izvajanje prve humanitarne pomoči (distribucija najnujnejših dobrin).
Prva psihološka pomoč
- nudenje na terenu ogroženim posameznikom, družinam
- nudenje prostovoljcem, ki so del odziva
* potrebno je dodatno usposabljanje (8h)
Fizična dela
- zaščita objektov,
- zaščita osebne lastnine,
- predhodne aktivnosti sanacije.
Evakuacija
- pomoč pri evakuaciji objekta do predhodno določenih zbirnih mest,
- usklajevanje in pomoč pri premiku od zbirnih mest do lokacij začasne nastanitve,
- podpora nastanitvene enote (logistika, nabava, tehnična podpora).
Podpora vodenju
- administracija, evidence, popisi
- pomoč pri pripravi vsebinskih in tehničnih poročil
- telefonska centrala, sprejemanje klicev